Opracowania tematyczne – POKOLENIE X, Y, Z, NEET

Drukuj
WYDAWNICTWA ZWARTE:

DZIAŁ 28.1 – RYNEK PRACY:

Pokolenie NEET czyli młodzież bez pracy, nauki i szkolenia : charakterystyka, koszty
i rozwiązania polityczne na przykładzie Europy
/ Anna Rogozińska-Pawełczyk [w:] Pokolenia na rynku pracy / pod red. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014, s. 111-126
Sygnatura 28.1

Pokolenie X na rynku pracy / Ewelina Kubiak [w:] Pokolenia na rynku pracy / pod red. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014, s. 39-63
Sygnatura 28.1

Pokolenie Y na polskim rynku pracy / Michał Suwa [w:] Pokolenia na rynku pracy / pod red. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014, s. 65-83
Sygnatura 28.1

Pokolenie Z na rynku pracy / Wojciech Gałaj [w:] Pokolenia na rynku pracy / pod red. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014, s. 85-110
Sygnatura 28.1

Zbiorowość NEET – niewykorzystane zasoby pracy młodzieży : skala, dynamika i wybrane cechy zjawiska w perspektywie Unii Europejskiej / Jolanta Grotowska-Leder, Blanka Serafin-Juszczak [w:] Rynek pracy
i polityka społeczna w XXI wieku : aktualne problemy
/ red. nauk. Lucyna Machol-Zajda, Cecylia Sadowska-Snarska (Seria: Studia i Monografie)
Białystok ; Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku : Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
w Warszawie, 2014, s. 13-27
Sygnatura 28.1

DZIAŁ 92 – EDUKACJA. MŁODZIEŻ. KULTURA-UE:

Bierność i bezrobocie młodzieży w Polsce / Kamila Kaczmarczyk
Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016,
s. 108-111 (Rozdz. 3.5.2 – Zagrożenie przynależnością do pokolenia NEET)
Sygnatura 92

Supermarketyzacja w Pokoleniu Y – szansa czy zagrożenie ? / Kornelia Chojecja
[w:] Zagrożenia dla rozwoju współczesnej młodzieży / pod red. nauk. Wiesławy Walc
Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015, s. 11-20
Sygnatura 92

DOKUMENTY ELEKTRONICZNE:

(Nie)lojalność pracowników z pokolenia Y / Łukasz Jurek // Nauki o Zarządzaniu / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. – 2014, nr 3, s. 44-54

Absolwent jako potencjalny pracownik – korzyści i zagrożenia wiążące się z zatrudnianiem pokolenia Y  / Krystyna Kmiotek, Natalia Piotrowska // Modern Management Review. – 2013,
nr 4, s. 107-115

Brief na Zety / Michał Capiński // Marketing w Praktyce. – 2015, nr 8, s. 33-35

Budowanie zaangażowania pracowników pokolenia Y / Wanda Kopertyńska, Krystyna Kmiotek // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Management Forum. – 2014, nr 358, s. 39-48

Budżet partycypacyjny – wiedza i aktywność przedstawicieli pokolenia X / Mirosław Sołtysiak // Modern Management Review. – 2017, nr 4, s. 103-120

Cechy wymarzonej pracy oraz oczekiwanych relacji z przełożonym/ą w opinii pracowników z pokolenia Y, wkraczających na rynek pracy w Polsce i we Włoszech / Magdalena Kaczkowska-Serafińska // Kwartalnik Naukowy Uczelni VISTULA. – 2017, nr 1, s. 236-251

Charakterystyka pokolenia Y / Jan Amir Fazlagić // e-mentor. – 2008, nr 3, s. 13-16

Cyfrowi tubylcy wchodzą do gry / Anna Gruszka // Marketing w Praktyce. – 2015, nr 8, s. 30-32

Czynniki społeczno-kulturowe jako determinanty zachowań rynkowych młodych konsumentów / Magdalena Kowalska // Marketing i Rynek. – 2017, nr 4, CD, s. 167-175

Deklarowane wartości w opinii przedstawicieli wybranych pokoleń / Magdalena Murzyn, Joanna Nogieć // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. – 2015,  nr 3, s. 373-380

Dlaczego w Polsce tak rzadko sukcesje w firmach rodzinnych przebiegają pomyślnie – rzecz o generacjach BB, X, Y, Z / Ewa Więcek-Janka // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. – 2018, t. 19, z. 7, cz. 1, s. 23-40

Dylematy zarządzania finansami osobistymi w kontekście koncepcji solidarności międzypokoleniowej / Marta Musiał // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2014, nr 330, s.  258-265

Efekty budowania wizerunku marki poprzez serwisy społecznościowe – badanie opinii internautów pokolenia Y / Mirosław Moroz // Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. – 2013,
nr 157, s. 123-132

Elastyczność zawodowa w percepcji przedstawicieli pokolenia Y / Izabela Bednarska-Wnuk // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2012, nr 249, s. 86-94

Employer branding – nowe możliwości dla efektywnych procesów rekrutacji pokolenia Y / Magdalena Kaczkowska-Serafińska, Karina Michalska // Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula. – 2015, nr 44, s. 93-107

Formy komunikacji Polaków na podstawie badań pokoleń Y, X i baby boomers / Grażyna Rosa // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. –2013, nr 29,
s. 135-145

Formy kreowania marki w mediach społecznościowych i ich percepcja wśród pokolenia Z / Grzegorz Szymański, Barbara Mróz-Gorgoń // Marketing i Zarządzanie. – 2017, nr 1, s. 373-382

Generacja Y a przywództwo w organizacji / Anna Cierniak-Emerych, Agata Pietroń-Pyszczek // Marketing
i Rynek, 2014, nr 5, CD, s. 957-961

Generacja Y w świecie finansów – financial literacy i edukacja finansowa młodego pokolenia / Beata Świecka // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. – 2016, t. 17, z. 8, cz. 3, s. 219-232

Generacyjne uwarunkowania retencji pracowników w kontekście elastyczności organizacji / Beata Skowron-Mielnik, Magdalena Bor // Management Forum. – 2015, nr 3, s. 44-55

Identyfikacja motywów zawodowych pracowników pokolenia Y istotnym czynnikiem budującym trwałą przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa / Iwona Janiak-Rejno // Management Forum. – 2015, nr 3,
s. 28-34

Innowacje na rynku produktów żywnościowych z perspektywy polskich i czeskich konsumentów generacji Y / Anetta Barska // Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego.
– 2017, vol. 17, nr 1, s. 7-18

Interesy pracownicze a zmiany pokoleniowe / Andrzej Bodak, Agata Cierniak-Emerych, Anna Pietroń-Pyszczek // Marketing i Rynek, 2016, nr 3, CD, s. 40-49

Jak kupuje generacja Y ? / Monika Ratajczyk // Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. – 2017, nr 330, s. 184-193

Jakimi rodzicami są igreki ? / Barbara Frątczak-Rudnicka // Marketing w Praktyce. – 2016, nr 1, s. 19-22

Kariera – zdeprecjonowana wartość nowego pokolenia ? / Renata Tomaszewska-Lipiec // Problemy Profesjologii. – 2016, nr 1, s. 47-61

Kompetencje pokolenia Y – wybrane aspekty / Ewa Mazur-Wierzbicka // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. – 2015, nr 39, t. 3, s. 307-320

Konsument pokolenia Z wobec komunikacji marketingowej – wyzwania i ograniczenia / Joanna Wyrwisz // Marketing i Rynek. – 2018, nr 9, CD, s. 1036-1046

Kotwice kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia Z: kilka wniosków dla zarządzania najmłodszą generacją pracowników / Piotr Bohdziewicz // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2016, nr 6, CD, s. 59-78

Kryteria wyboru e-dostawcy z perspektywy konsumenta generacji Y / Anetta Barska // Zeszyty Naukowe PTE w Zielonej Górze. – 2016, z. 3, s. 59-70

Kształtowanie inteligencji generacyjnej jako behawioralnej dźwigni wartości organizacji XXI wieku / Anna Lipka // Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. – 2017,
nr 322, s. 89-101

Kultura organizacyjna miejsc pracy pokolenia Y reprezentowanego przez zaocznych studentów uczelni rolniczej / Marta Domagalska-Grędys // Marketing i Rynek. – 2015 , nr 5, CD, s. 1323-1340

Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie “pokolenia Milenium” / Edyta Gołąb-Andrzejak // Marketing i Rynek. – 2014, nr 11, CD, s. 11-21

Marketing społecznościowy w komunikacji z przedstawicielami generacji Y / Grażyna Adamczyk // Marketing i Rynek. – 2014, nr 4, CD, s. 9-15

Metody nauczania i ich wykorzystanie do kształtowania kompetencji społecznych pokolenia Y / Iwona Majchrzak, Marzena Rydzewska-Włodarczyk // Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica. – 2013, nr 303, s. 105-116

Millenialsi i ich „tele-wizje” : geneza i konstrukcja programu badawczego / Tomasz Knecht // Kultura
– Media – Teologia. – 2017, nr 30, s. 151-160

Młode pokolenia na rynku pracy w Polsce / Katarzyna Włodarczyk // Marketing i Rynek. – 2016, nr 3, CD,
s. 1038-1048

Młodość czy dojrzałość ? – komu ufają pracodawcy / Beata Krawczyk-Bryłka // Przedsiębiorstwo
we współczesnej gospodarce – teoria i praktyka. – 2012, nr 3, s. 18-27

Młodzi konsumenci wobec marketingu doświadczeń w usługach gastronomicznych / Katarzyna Dziewanowska, Agnieszka Kacprzak / Marketing i Rynek. – 2014, nr 6, CD, s. 156-173

Młodzi na rynku pracy – łatwo im się odnaleźć ? / Iga Leszczyńska // Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2018, nr 1, s. 335-346

Motywacje i potrzeby pracowników pokolenia Y w gospodarce opartej na wiedzy / Dorota Dolińska-Weryńska / Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2016, z. 92, s. 31-47

Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y / Magdalena Kaczyńska, Klaudia Kałuziak, Anna Stankiewicz-Mróz // Zeszyty Naukowe. Organizacja
i Zarządzanie / Politechnika Łódzka. – 2015, z. 60, s. 61-79

NEETs (Neither in Employment nor in Education and Training) – kierunki zmian w krajach Unii Europejskiej / Maria Balcerowicz-Szkutnik, Jarosław Wąsowicz // Zarządzanie i Finanse. – 2016, nr 3, cz. 1, s. 239-256

Nowoczesne techniki rozwoju kompetencji pracowniczych jako odpowiedź na potrzeby pracowników pokolenia Y / Paweł Łuczak // Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego. – 2013, nr 11, s. 179-188

Nowe trendy w podejściu do kariery zawodowej wśród przedstawicieli pokolenia Y / Alicja Smolbik-Jęczmień // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2012, nr 273, s. 95-103

Oczekiwania millenialsów w zakresie usług finansowych / Magdalena Swacha-Lech // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. – 2017, nr 2, s. 167-179

Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Z wobec pracy zawodowej i pracodawcy / Joanna Gajda // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2017, nr 491, s. 158-171

Oczekiwania zawodowe studentów rachunkowości z pokolenia Z / Michał Biernacki // Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica. – 2016, nr 83, s.15-26

Podejście do pracy i kariery zawodowej wśród przedstawicieli generacji X i Y – podobieństwa i różnice / Alicja Smolbik-Jęczmień // Nauki o Zarządzaniu / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. – 2013, nr 1,
s. 89-97

Podejście menedżerów do motywowania pracowników pokolenia Y sektora IT / Maria W. Kopertyńska, Krystyna Kmiotek // Marketing i Rynek, 2014, nr 5, CD, s. 1070-1077

Pokolenie NEETs na rynku pracy – aktualne problemy  / Maria Balcerowicz-Szkutnik, Jarosław Wąsowicz // Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. – 2017, nr 312, s. 7-17

Pokolenie przełomu w WEB 2.0 / Marta R. Jabłońska, Krzysztof  Billewicz // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica. – 2016, nr 56, s. 83-97

Pokolenie X, Y, Z w organizacji / Anna Kroenke // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Łódzka. – 2015, z. 61, nr 1202, s.  91-104

Pokolenie Y – liderzy jutra : analiza komparatywna Polska versus inne kraje Europy Środkowej / Ewa Mazur-Wierzbicka // Studia i Prace WNEiZ US. – 2016, nr 43, t. 1, s. 169-181

Pokolenie Y – prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami / Małgorzata Baran, Monika Kłos // Marketing i Rynek, 2014, nr 5, CD, s. 923-929

Pokolenie Y a funkcjonowanie współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie sektora przedsiębiorstw marketingu wielopoziomowego (multi level marketingu – MLM) / Alina Vogelgesang // Przegląd Nauk Stosowanych. – 2014, nr 4, s. 65-78

Pokolenie Y a metody dydaktyki akademickiej / Błażej Sajduk // Kultura i Polityka. – 2014, nr 16, s. 12-28

Pokolenie Y a ubezpieczenia społeczne, czyli o świadomości młodych ludzi słów kilka / Magdalena Gawęcka // Ubezpieczenia Społeczne. Teoria i praktyka. – 2014, nr 4 (121), s. 43-45

Pokolenie Y jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi / Krystyna Kmiotek // Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing. – 2012, z. 2, s. 51-59

Pokolenie Y na rynku pracy – na przykładzie badania opinii studentów Wyższej Szkoły Bankowej
w Poznaniu
/ Martyna Bednarek // Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej. – 2016, nr 16,
s. 13-26

Pokolenie Y wobec reklamy mobilnej / Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek // Marketing i Rynek. – 2018, nr 4, CD, s. 7-16

Pokolenie Y wyzwaniem dla działów HR / Ada Dziopak-Strach // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie. – 2016, nr 2, s. 45-56

Pokolenie Y wyzwaniem dla pracodawców i szkolnictwa wyższego / Joanna Tokar // Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie. – 2017, z. 112, s. 379-391

Pomiar wykluczenia cyfrowego – zagrożenia dla pokolenia Y / Agnieszka Stanimir // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu . – 2016, nr 426, s. 194-205

Popularność mediów społecznościowych wśród różnych generacji / Kamila Peszko // Marketing
i Zarządzanie. – 2016, nr 4, s. 361–370

Pozyskanie pokolenia Y dla bankowości elektronicznej wyzwaniem dla polskich banków /  Anna Schulz, Edward Czarnecki  // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej
w Płocku. Nauki Ekonomiczne. – 2014, t. 19, s. 38-50

Preferencje typu kultury organizacyjnej u przedstawicieli różnych generacji / Paweł Kot // Marketing
i Rynek, 2016, nr 2, s. 32-39

Przejawy świadomej konsumpcji w zachowaniach młodych konsumentów / Monika Ratajczyk // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. – 2016, t. 17, z. 4, cz. 3, s. 119-130

Przestrzenne zróżnicowanie sytuacji młodzieży z grupy NEET na rynku pracy Unii Europejskiej / Anna Skórska // Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. – 2016,
nr 289, s. 153-163

Przykład dobrej praktyki dla wsparcia pokolenia Y na rynku pracy / Katarzyna Włodarczyk, Joanna Sikorska // Marketing i Rynek. – 2017, nr 4, CD, s. 420-428

Przyszłość edukacji w kontekście pokolenia Y / Andrzej Wodecki // Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. Prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. – 2011, nr 12, s. 91-95

Refleksje nad metodami badań w obszarze promocji SMS-owej wśród pokolenia Z / Ewa Frąckiewicz, Aleksandra Grzesiuk // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2016, nr 459,
s. 204-213

Rola mediów społecznościowych w komunikowaniu treści blogów w segmencie młodszych milenialsów / Sylwia Kuczamer-Kłopotowska // Marketing i Rynek. – 2018, nr 4, CD, s. 331-340

Rola pokolenia Y w tworzeniu innowacji otwartych / Danuta Rynkiewicz // Edukacja Ekonomistów
i Menedżerów. – 2014, nr 4, s. 121-137

Rozumienie pracy przez generację Y w świetle badań pilotażowych / Piotr Jermakowicz // Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2012, nr 4, s. 197-210

Rozwój kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia X i Y w warunkach gospodarki opartej na wiedzy / Alicja Smolbik-Jęczmień  // Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy. – 2014, nr 36, s. 228-238

Rozwój kariery zawodowej wśród przedstawicieli pokolenia X i Y – nowe wyzwania / Alicja Smolbik-Jęczmień // Modern Management Review. – 2013, nr 4, s. 191-202

Różnice pomiędzy zachowaniem konsumentów – pokoleniem X i Y na rynku nieruchomości na terenie miasta Żory / Arkadiusz Ulążka, Michał Liszka // Miasto Przyszłości. – 2018, t. 1, nr 6, s. 30-45

Skłonność do zagranicznej mobilności młodszych i starszych osób / Agnieszka Stanimir // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2015, nr 385, s. 257-266

Social media – komunikacja ze studentami rachunkowości z pokolenia Z / Michał Biernacki // Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica. – 2014, nr 75, s. 7-20

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – wyzwania związane z oczekiwaniami przedstawicieli pokolenia Y / Elżbieta Robak // Marketing i Rynek. – 2017, nr 11, CD, s. 515-526

Strategia EUROPA 2020 w opinii pokolenia Y / Agnieszka Stanimir // Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. – 2015, nr 4, s. 107-116

Studenci jako przedstawiciele pokolenia Y wobec nauczycieli akademickich 65 plus / Agnieszka Krugiełka // Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula. – 2016, nr 46, s. 194-206

Sukces zawodowy w percepcji pokolenia Y / Katarzyna Januszkiewicz // Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego. – 2012, nr 8, s. 351-359

Systemy work-life balance w przedsiębiorstwach w opinii generacji Z – wyniki badań empirycznych / Joanna Nieżurawska, Anna Dziadkiewicz, Grażyna Kowalewska // Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa. – 2017, nr 45, s. 241-255

Sytuacja studentów na rynku pracy / Grzegorz Czapski, Tomasz Łanowy // Rynek – Społeczeństwo
– Kultura. – 2017, nr 4, s. 131-135

Świadomość ekonomii cyrkularnej Pokolenia Y jako czynnik przyspieszonego rozwoju gospodarczego regionu / Joanna Nieżurawska, Anna Dziadkiewicz // Marketing i Rynek. – 2017, nr 10, CD, s. 398-412

Tendencje rozwoju turystyki polskiej młodzieży pokolenia Y / Joanna Kowalczyk-Anioł // Turyzm. – 2012, T. 22, z. 2, s. 15-21

Teraz czas na YUCCIES ! / Barbara Frątczak-Rudnicka // Marketing w Praktyce. – 2015, nr 8, s. 76-77

Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z – bilans zysków i strat / Magdalena Wasylewicz // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika. – 2016, nr 13, s. 133-141

Uwarunkowania lojalności pracowników z pokolenia Y / Elżbieta Robak // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. – 2017, nr 3, s.  103-115

Uwarunkowania procesu rekomendowania usług zdrowotnych przez przedstawicieli pokolenia Y
w aspekcie social media marketingu /
Magdalena Syrkiewicz-Świtała // Marketing i Rynek, 2014, nr 11, CD, s. 474-482

Uwarunkowania współpracy pracowników z pokolenia Y / Elżbieta Robak // Studia i Prace WNEiZ US.
– 2018, nr 52, t. 3, s. 245-254

Wpływ różnic pokoleniowych na sposoby komunikacji Polaków / Grażyna Rosa // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. – 2013,
nr 28, s. 43-52

Wpływ zmian pokoleniowych na nawyki komunikacyjne Polaków w zakresie telefonii tradycyjnej
i mobilnej
/ Grażyna Rosa // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług. – 2012, nr 88, s. 82-90

Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych / Małgorzata Striker  // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2011, nr 223, s. 30-38

Wybrane aspekty funkcjonowania oraz zarządzania zespołami wielopokoleniowymi / Alicja Smolbik-Jęczmień // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. – 2017, t. 18, z. 2, cz. 2, s. 181-194

Wybrane problemy zarządzania różnorodnością pokoleniową – identyfikacja instrumentów
i determinantów motywowania generacji Z  w świetle badań empirycznych / Joanna Nieżurawska, Anna Dziadkiewicz // Marketing i Rynek. – 2016, nr 3, CD, s. 661-670

Zainteresowanie pokolenia Y usługami bankowości internetowej – wyniki badania empirycznego / Justyna Rutecka, Joanna Bednarz // Współczesna Gospodarka. – 2017, nr 2, s. 1-16

Zarządzanie multigeneracyjne w sektorze publicznym w Polsce / Izabela Warwas // Przedsiębiorczość
i Zarządzanie . – 2016, t. 17, z. 4, cz. 2, s. 103-117

Zarządzanie pracownikami pokolenia Y nowym wyzwaniem dla pracodawców / Joanna Gajda // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2016, nr 454, s. 217-228

Zarządzanie pracownikami z pokolenia paradoksów / Agnieszka Żarczyńska-Dobiesz, Barbara Chomątowska // Nauki o Zarządzaniu / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. – 2016, nr 2, s. 196-206

Zarządzanie różnorodnością pokoleniową / Beata Hysa // Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2016,  z. 97, s. 385-398

Zarządzanie różnorodnością pokoleniową a organizacja czasu i miejsca pracy pracowników / Agnieszka Jagoda // Marketing i Rynek. –2016, nr 3, CD, s. 209-218

Zarządzanie zróżnicowaniem międzypokoleniowym – wartości ostateczne i instrumentalne w opinii przyszłych pracowników z pokolenia Y, wkraczających na europejski rynek pracy / Magdalena Łużniak‑Piech, Magdalena Kaczkowska‑Serafińska // Edukacja Ekonomistów
i Menedżerów. – 2017, nr 3, s. 155-169

Zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście wyzwań demograficznych / Beata Skowron-Mielnik // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – 2013, nr 277, s. 61-69

Zderzenie pokoleń a rynek pracy / Antoni Gwarek, Wioleta Samitowska, Monika Smoguła // Ekonomiczne Problemy Usług. – 2014, nr 114, s. 127-142

Zjawisko NEET, czyli o młodzieży trzy razy nic / Ewa Krause  // Problemy Profesjologii. – 2016, nr 2, s. 67-81

Zmiany demograficzne – nowe wyzwania w zarządzaniu : wybrane aspekty / Halina Brdulak // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. – 2014, t. 15, z. 11, cz. 1, s. 157-170

Znaczenie programów praca zawodowa-życie prywatne dla pokolenia Y / Lidia Jabłonowska // Marketing
i Rynek, 2014, nr 5, CD, s. 1017-1023

Znaczenie programów rozwojowych dla pracowników Pokolenia Y, na przykładzie Tesco Polska Sp.  z o.o. / Dagmara Lewicka, Sabina Warmuz // Marketing i Rynek. – 2015, nr 5, s. 1309-1322

Źródła motywacji pokolenia Y w pracy zawodowej / Agata Kobyłka // Studia Oeconomica Posnaniensia.
– 2016, nr 6, s. 40-56

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

Handel Wewnętrzny

Pokolenie Y wobec narzędzi marketingu mobilnego / Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek, Zbigniew Spyra // Handel Wewnętrzny. – 2018, nr 3, s. 27-36

Zachowania prosumenckie wśród konsumentów pokolenia X i Y / Izabela Sowa // Handel Wewnętrzny.
– 2017, nr 6, s. 310-320

Mobilna transformacja polskich Milenialsów jako determinanta skutecznej komunikacji mobilnej / Jacek Kall // Handel Wewnętrzny. – 2017, nr 5, s. 231-240

Rola mediów społecznościowych w komunikacji pokolenia Y
/ Sylwia Kuczamer-Kłopotowska // Handel Wewnętrzny. – 2016, nr 3, s. 216-227

Postrzeganie designu w opinii pokolenia Y uczelni ekonomicznych / Anna Dziadkiewicz // Handel Wewnętrzny. – 2016, nr 2, s. 114-125

Konsumenci pokolenia Y – nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej / Edyta Gołąb-Andrzejak // Handel Wewnętrzny. – 2016, nr 2, s. 140-151

Pokolenie Y na zakupach – wyzwanie dla współczesnego marketingu / Magdalena Jaciow // Handel Wewnętrzny. – 2016, nr 2, s. 183-191

Postawy pokolenia Y wobec działań reklamowych przedsiębiorstw / Paweł de Pourbaix // Handel Wewnętrzny. – 2015, nr 4, s. 317-327

Wybrane aspekty zachowań młodych konsumentów w nowych realiach rynkowych / Grażyna Adamczyk // Handel Wewnętrzny. – 2015, nr 1, s. 5-16

Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y / Edyta Gołąb-Andrzejak // Handel Wewnętrzny.
– 2015, nr 1, s. 110-119

Marketing i Rynek

Media społecznościowe jako źródło absorpcji i dzielenia się informacją o produktach i ich oferentach przez pokolenie Y / Sylwia Badowska, Sylwia Mokrysz, Łukasz Wróblewski // Marketing i Rynek. – 2018,
nr 4, s. 18-26

Zmiany pokoleniowe a decyzje i wybory konsumenckie / Grażyna Aniszewska // Marketing i Rynek.
– 2015, nr 1, s. 2-7

Klasyfikacja typów zachowań ludzi młodych na rynku usług bankowych z zastosowaniem wielowymiarowych metod analizy danych / Grażyna Adamczyk , Paulina Anioła // Marketing i Rynek.
– 2011, nr 10, s. 30-35

Personel i Zarządzanie

Fanatyk w pracy : czyli wpływ pracoholizmu na funkcjonowanie pracownika i organizacji / Elżbieta Bonder // Personel i Zarządzanie. – 2018, nr 7, s. 48-51

Feedback – słowo klucz dla pokolenia Z : co o generacji młodych pracowników sądzą pracodawcy ? / Anna Dolot // Personel i Zarządzanie. – 2018, nr 7, s. 58-61

Zarządzaj ludźmi a nie pokoleniami : czy różnice w generacjach pracowników naprawdę istnieją ? / Sylwia Gołuchowska // Personel i Zarządzanie. – 2017, nr 11, s. 38-42

Angażujące wartości : czyli kulturowe elementy wyzwalające motywację pokolenia Y / Sylwia Gołuchowska // Personel i Zarządzanie. – 2017, nr 4, s. 34-37

Po pierwsze smartfon czyli technologia w zarządzaniu pokoleniem Y / Anna Węgrzyn // Personel
i Zarządzanie. – 2016, nr 8, s. 32-35

Czy HR-owcy obawiają się pokolenia Z ? // Personel i Zarządzanie. – 2015, nr 6, s. 14-18

Co motywuje młodych kandydatów do pracy ? / Paulina Mazur // Personel i Zarządzanie.
– 2015, nr 6, s. 28-30

Wyzwania demograficzne w firmie Volkswagen / Katarzyna Klimek-Michno // Personel i Zarządzanie.
– 2015, nr 5, s. 32-34

Generacja X, Y, C : jak zarządzać reprezentantami różnych pokoleń ? / Natalia Doraczyńska // Personel
i Zarządzanie. – 2012, nr 12, s. 58-62

To idzie młodość : czy pokolenia X i Y mogą zgodnie koegzystować w organizacji ? / Katarzyna Sowińska-Bonder // Personel i Zarządzanie. – 2009, nr 3, s. 56-59

Polityka Społeczna

Pokolenie powojennego wyżu demograficznego i echa wyżu demograficznego (baby boomers
i pokolenie Y) – perspektywa starości
/ Zofia Szweda-Lewandowska // Polityka Społeczna. – 2014, nr 5-6,
s. 18-21

Problemy Jakości

Czynniki determinujące postrzeganą jakość usług lotniczych w opinii pokolenia Y i Z / Wiesław Łukasiński, Magdalena Górak // Problemy Jakości. – 2018, nr 9, s. 179-184

Przegląd Organizacji

Oczekiwania pracowników różnych pokoleń dotyczące wybranych elementów społecznej odpowiedzialności pracodawcy / Aleksandra Zaleśna // Przegląd Organizacji. – 2018, nr 4, s. 46-51

Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny

Kilka uwag o pokoleniowej sytuacji współczesnej polskiej młodzieży / Witold Wrzesień // Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny. – 2016, z. 1, s. 229-241

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Projektowanie eksperymentów w ZZL : (na przykładzie badań generacyjnych) / Anna Lipka // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2017, nr 2, s. 79-90

Zarządzanie różnorodnością wieku w miejscu pracy / Bożena Gajdzik // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.
– 2016, nr 3-4, s. 122-138

Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi / Katarzyna Gadomska-Lila // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2015, nr 1, s. 25-39

Praktyki zarządzania międzypokoleniowego w obszarze rekrutacji i selekcji pracowników / Izabela Kołodziejczyk-Olczak // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2014, nr 5, s. 29-42

Nowe trendy, stare przyzwyczajenia : zarządzanie międzypokoleniowe w polskich przedsiębiorstwach / Patrycja Woszczyk, Malwina Gawron // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2014, nr 5, s. 81-97

Elastyczny system wynagrodzeń w motywowaniu pokolenia Y / Magdalena Andrałojć, Maciej Ławrynowicz // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2012, nr 5, s. 49-62

Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy / Sylwia Stachowska // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2012, nr 2, s. 33-56